Julkalendern 2011

Jag gillar att folk skapar sina egna julkalendrar! Det är så kreativt och fluffigt höll jag på att skriva. Så det vill jag också göra.
Men jag tänkte att nya filmer har jag ju inte tid att se varje dag och nya böcker läser man ju inte ut på en dag heller och ny maträtt har jag inte riktigt heller möjlighet att laga varje dag. Nej.
Så jag bestämde helt enkelt att varje dag fram till julafton ska jag göra något nytt. Prova något nytt eller prata med någon jag inte brukar prata med eller ge en komplimang till någon som jag aldrig gett en komplimang till förut eller typ sy om en tröja.
Det kan vara vad som helst, vilket gör att bara jag själv sätter gränserna för vad som gills. Det kan visserligen äventyra hela idén med fuskförsök, men jag ska försöka att hålla mig till planen. Jag är ju ändå perfektionist liksom.

1 december - Såg till att ta reda på allt (=fråga sönder) som jag funderar på inför framtida planer och lockas till, som jag hann med under SACOmässan.

2 december - Festade i en främmande stad i ett främmande land för första gången (Kassel, Tyskland). Krogen var minst sagt spännande när inte Västeråsfenomenet (=alla känner alla eller åtminstone någon) härjade.

3 december - Bytte underkläder i en kyrka.

4 december - Sjöng i ett konserthus inför 1000 personer, varav en allsång på tyska vi svenska flickor hade lite svårt med.

5 december - Smakade bananmilkshake.

6 december (idag) - Visade (ohjälpligt) avsiktligt trosorna under musikalrepet.

Ah, livet är bra fint.
Bilder från Kassel kommer

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0