Tills jag hittar min drömprins, eller hur var det nu?

18 december - Ätit vitlöksbröd till frukost

Det må ha varit en av de dummaste idéerna någonsin, but then again, inte lämnade jag huset på hela dagen inte. Så därför kanske inte alls dumt. Förutom att det kunde ha varit vitlöksbröd med sånt där mumsigt vitlöksgojs i istället för inbakat vitlöksgojs som gjorde att brödet var ganska torrt. Jag har inte träffat någon förutom personen jag delade frukosten med och som därför fick precis samma osande andedräkt som jag, och mormor som ändå inte bryr sig om hur man luktar. Alltså, slutsats = helt okej fungerande frukost.

Min dag har spenderats på soffan, eller snarare i soffan, soffad framför Gilmore, nedbäddad med tingelingtäcke, kuddar i plural och i sällskap med mina två favoritindivider i världen. Nalle och Helmutina. Inte för att min nalle har något namn, det har han aldrig haft, men jag är ganska säker på att han är en han iallafall. Så han benämns med ordet nalle. Helmutina däremot har tranformerats från en han till en hon, någon gång under min prinsessperiod. Ni vet den där perioden i livet när man bara kan ha kjol eller klänning på sig och allting handlar om disney, prinsar, färgerna rosa, guld, silver och glitter, smink och vackert klingande flicknamn. (Jag var ca 4 år gammal.) Innan dess var namnet Helmut, döpt på grund av det tyska ursprunget, men numera flickmodifierat genom den enkla och effektiva påläggningen av "ina" på slutet. Tur att man var ett smart barn.

Glad 4e advent!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0