Vad hände?

Jag skojar bara, klart jag vet vad som hände. Jag brukar tänka att det är okej att vara wasted, bara man är medveten om vad som händer runt omkring.

Jag märker att jag ofta pratar om galna helger, och det är ju bra, det tyder väl på att mitt liv är intressant och fyllt av fina upplevelser, men jag måste säga att den här helgen sopar nog banan med de andra. Haha, jag kan liksom inte göra annat än att garva. Kanske whinar jag lite emellanåt också, men det är nog mest för syns skull. När ungdomslivet är i sitt esse tillåter jag mig själv att whina hur mycket jag vill för syns skull faktiskt. Det blir som ett utlopp för osäkerheten när den smyger sig fram, en ventil som måste öppnas ibland för att sedan kunna njuta fullt ut av händelserna som sköljs över en.

Min kära vän Ida Westman fyllde äntligen myndig så det blev två feta utgångskvällar med en aningen smakfyllda förfester och efterfester. Jag måste hylla spontaniteten som följer med tonårsfyllan (räknas det som tonårsfylla även när man är myndig?). Vad vore en kväll utan lite spontanitet? Antagligen ganska småtråkig. Inte nödvändigtvis förstås, men kom igen, vart finns spänningen då liksom. Det gäller att ta chanser när man får dom. Det är något jag blivit bättre på måste jag säga.. klart att man inte ska kasta sig in i vad som helst, hur som helst jämt, men man måste våga ta chanser för att riktigt uppleva livet.
Dagens visdomsord!

Idag har jag legat nerbäddad i soffan hela dagen och Gilmore Girls-maratonat med mig själv, förutom några svängar till tvättmaskinen... choklad är inte att leka med alltså. Hahaha.

11 december - Tvättat i mosters tvättmaskin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0