And everyone who had doubted her got their fair share of dirty water

Idag har jag gjort två nationella prov i svenska. Eller rättare sagt jag har skrivit två.
Först var det skrivdelen i skolan. 5 timmar konstant skrivning. I ett klassrum. Utan paus. När jag kom hem tänkte jag neka alla väntande läxor och inte plugga ett enda litet fjuttigt dugg mer idag.

Men när pappa ockuperade tv:n från mitt älskade Gilmore Girls hade jag en chans och tog mig i kragen. När man ändå är kvar i reflektionstankarna och allt det där kan man ju prova att få klart det där nedrans föredraget, tänkte jag.
Och det är ju fånigt hur lätt det gick helt plötsligt! Jag satt halva höstlovet och försökte och försökte och försökte utan varken inspiration eller motivation eller vidare framgång. Det enda jag lyckades med var ett luddigt och flummigt tappert försök till föredrag som knappt hade nått ett G.

Men efter 3 timmar en kväll som denna, voilá!
Min tanke var att snygga till det jag hade. Men ibland är det sannerligen bäst att börja om från scratch!
Det är en totalnöjd flicka utan vidare prestationsångest som går till sängs ikväll.

Slutsats: ...det här med pluggning...kanske borde göras oftare.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback