KASSELELELEL

På fredag bär det av till Kasselelelel! Jag och tio andra estetfina flickor ska få privilegiumet att åka till Kassel och sprida vår svenska Luciatradition bland tyskarna. Den största konserten blir med orkester och hela tjotaballongen inför 950 personer! Galet. Vi kommer också få besöka den småstadsmysiga julmarknaden och bada på ett äkta tyskt badhus. Blir nog en utgång eller två också skulle jag tro!
Sjukligt peppad och sjukligt ångestfylld. Det blir jag alltid inför en resa. Tänk om jag glömmer någonting livsviktigt eller ännu värre, bagaget kommer bort... Lite ångest får jag också över avresetiden. 5.40 är vi tvingade att stå på stationen.
Men det bryr jag mig inte riktigt om egentligen. Jag menar.. wow!


Vill ni veta något annat angenämt?

Jag ska vara Lucia under skolans Luciatåg på stan! Det betyder att jag kommer få åka häst och vagn. En ponny! Gulligt. I och för sig har jag vetat det några veckor, men det var extremt underhållande att gå runt och låtsas som ingenting medan alla spekulerade i vilka som skulle få vara Lucia.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0