Jag sover med ett dött djur över sängen

Tänk er att jag smälter och ger efter, som jag verkligen gör. Den mänskliga kärleken springer upp som en källa inom mig och dess ljuvlighet flödar ut över hela den åker som jag har berett så omsorgsfullt och med sådan möda, besått så träget med de goda föresatsernas och de självförglömmande planernas utsäde. Nu är den översvämmad av en flod av nektar, de späda plantorna dränkta, fördärvade av ett underbart gift.
ur Jane Eyre
Att en bok kan påverka så starkt. Då är man en författare med rätt penna i handen!

Min helg var helt totalgalen och oslagbar, lika mysig som vild som nyttagörande. Många leenden har passerat mina läppar de senaste 60 timmarna. Vilken tur jag har som är omgiven av så färgstarka och underbara människor, oavsett ifall jag lärde känna dem igår, inte sett dem på länge eller träffar dem varje dag.

Ja, tyvärr är mina händer torrare än någonsin och jag måste använda lösa cykellysen, men boken är inte slut än och fler sådana här helger väntar i livet.

Kommentarer
Postat av: Camilla

det är verkligen en sjukt bra bok. man blir så himla berörd.

2011-11-24 @ 12:33:18
URL: http://voiceinmythroat.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0