Uppdraget

Jag har en rolig bok som heter så. I den står det 189 uppdrag. Tanken är att man ska göra ett per dag för att förändra sitt liv. Typ. Jag har gjort kanske... 10 st sen jag fick den år 2006. Duktigt må jag säga.
Och jaaaa, det finns ju då en liten krok. Det är inte många uppdrag som gör att man liksom smälter IN speciellt mycket eller känner sig särskilt NORMAL. Det vill säga man drar ju åt sig ganska mycket uppmärksamhet när man utför dom här sakerna. Och det är väl det som är meningen.

TILL EXEMPEL:

Nummer 137. Plocka en blomma och ge till din mamma.
Den 21 april 2007 blev min mamma glad!

Nummer 176. Bli förkyld.
Det blev jag den 21 juli 2007.

Nummer 9. Gå till biblioteket. Gör en sökning på författare med samma namn som ditt eget. Läs den första boken du får upp, oavsett vad den handlar om.
Det var ett lite roligare uppdrag kanske. Jag gick till biblioteket för några dagar sen, och nu håller jag fint på och läser en bok av Joanna Briscoe. Den är faktiskt inte så dum.

Nu är inte jag så modig att jag har gjort så mycket knäppare än såna saker. Men någon gång ska jag äta upp ett A4-papper, lära mig alla Afrikas huvudstäder utantill, göra 10 armhävningar på närmaste McDonald's, gå till affären med ett tomt bananskal och säga att jag vill byta, ge min lärare/chef ett äpple, tvätta en annan bils vindruta, bjuda en främling på bio, försöka sälja min bästa vän och mycket annat helknäppt.
Vilket roligt liv jag kommer få!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0