En ung själ

Det finns inget liknande, men inte heller något annat
som blåser liv i jämförelser.
Allt vad jag är
är ett mysterium, ett ofullständigt pussel
som ingen kan lösa.

 

Tiden rusar i skärande taktarter
där endast minnen
kan återge vad som pressade fram startpistolens skott
och skapade grunden till hela mitt väsen.

 

En ung själs historia
är minnen av en framtid,
klistrad till jordens element.
Ett krampaktigt tag om det som binder mig
till mitt jag
i det oförutsägbara som väntar.

 

Frihetens närliggande port kan öppnas
till en värld av drömmar,
där ovisshetens effekt är beroendeframkallande.
Men det finns en tillhörighet och en familj
vars band river kärleksfullt inuti
och väcker varje hjärtas ständiga sökande efter vägen tillbaka hem,
vilket dramatiska tonårsidéer förblindar.

 

En ung själs saga
är ett färgsprakande regn av upplevelser
som i mig
lever halvt genomskinligt.

Den lilla känslan som pulserar i mina ådror
är mitt liv, min död och mitt jag
sammansvetsade i harmoni.
En tätt omslingrad virvel av mig
blottad för min kropps byggstenar
men oåtkomlig.


Kommentarer
Postat av: Fishär

Vackert, på ett poetiskt sätt.

2011-09-11 @ 03:33:58
URL: http://fishaer.blogg.se/
Postat av: Camilla

åh så fint. gillar särskilt:

"En ung själs saga

är ett färgsprakande regn av upplevelser

som i mig

lever halvt genomskinligt."



vackert.

2011-10-05 @ 21:47:04
URL: http://voiceinmythroat.blogspot.com/
Postat av: Joanna

Tack så himla mycket! Det var faktiskt lite inspirerat av dig Camilla, inte själva dikten kanske, men hela grejen att skriva en dikt. För det gör du så bra!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0