Vad ska en stackars liten flicka göra?

Det här med jobb. Det är så svårt att söka jobb. Och krångligt att skriva personliga brev. Och jag är ju så dålig på att marknadsföra mig själv, det känns ju bara jätteegoistiskt. Det är jobbigt att vara egoistisk.
Men jag vill ju verkligen ha jobb. Så det är jobbigt.
Jobbiga jobb.

Undrar vem som kom på ordet jobbigt. Var denne persons jobb jobbigt?
Antagligen, eftersom ordet heter så. Men undrar om denne persons jobb var jobbigt i vår betydelse eller om det bara var ett ord som kom pås och sen fick den liksom den betydelsen det har idag allt eftersom. 
Stackars ord. Det kanske inte alls var så negativt från början, personens jobb kanske var jättetrevligt!
Jobbigt för jobbigt.

(Ni ser vad jag smiter från jobbsökningen. Jag måste ha mat.) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0