Slutfuckingspurt

Det mest irriterande är att alla uppgifter som öses över en är det siiiista lilla i varje kurs. Det är liksom det ynkipynkiga man bara måste skrapa ihop motivation till. Det är ju lätt att säga, men faktum är att alla kommer samtidigt och plötsligt är det inte ynkipynkigt längre. Jag är trött och stressad och har dessutom irriterade ögonlock som mamma smetar Age Well-kräm på!
Men det ligger en studentmössa i garderoben och väntar på mig och varje helg framöver bjuder på något fint, med starten utsparksfest och Valborg och fortsättning med estetfester och roadtrips. Hela vägen fram till studentens lyckliga dag. Fast jag kommer antagligen gråta också, om jag nu lyckas öppna upp mina tårkanaler.

Sköna maj, välkommen.
Jag kommer sakna denna aprilmånad, försmädlig och ljuv.
Men kanske driver du bort lite kyla och rädslor också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0