Mitt träd är klätt i blommor

Jag vill ge en eloge till fenomenet fikastunder! Det var längesen jag fikade så nostalgiskt länge, bara chillaxade, snickelisnackade och tryckte i mig cancerframkallande onyttigheter (såg på vetenskapens värld igår och kände mig högst cancerkandidatig. Tydligen är det farligt att äta för mycket socker.).

Jag vill också hylla fenomenet människor. Jag menar, tänk bara att trycka upp massa personer på en hylla, vilken rolig grej! Nej men faktiskt, fina människor är nog det mest hyllningsvärda fenomenet som finns. Fina människor gör mig glad och lycklig i själen. Tårögd ibland också, om det är riktigt fina människor.

Sista saken jag för stunden vill skåla för är fenomenet lekplatser. Speciellt lekplatser som har funktionen att kombinera lek med filosofimöjligheter, gärna ett trevligt nät att ligga på eller en gungvänlig gunga. Vår lekplats är lite ringrostig och byxnedsmutsande, men den är fin ändå. Även om den gömmer ryggsäckar så bra att man glömmer dem där när man slutar leka.

Element gillar jag också. Utan såna skulle jag frysa.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0