Apropå (vilket konstigt ord) att hålla händer

"'I Wanna Hold Your Hand'. Första singeln. Helt jävla briljant. Kanske den mest briljanta jävla låt som någonsin skrivits. För de fick till det. Precis det alla vill ha. Inte sju timmars kåt-våt-sex. Inte ett äktenskap som håller i hundra år. Inte en Porsche eller en avsugning eller en mångmiljonvilla. Nej. Bara en hand att hålla i. Och känslor så starka att de inte går att dölja. Varje lyckad kärlekssång som skrivits efter 'I Wanna Hold Your Hand' är inspirerad av den. Och varje lycklig kärlekshistoria rymmer det där outhärdliga och outhärdligt upphetsande tillfället då två händer möts. Lita på mig. Jag har tänkt en hel del på det här."

Ett fantastiskt citat från en underbar bok: Nick & Norah's oändliga låtlista

Kommentarer
Postat av: Camilla

älskar den boken! och den låten för övrigt. men det gör ju alla.

2012-02-29 @ 11:06:45
URL: http://voiceinmythroat.blogspot.com/
Postat av: Fishär

Men hallå, det är ju mitt favoritcitat från en av mina favoritböcker/filmer. Och så snor du det sådär.

2012-02-29 @ 16:23:30
URL: http://fishaer.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0