Let's go home together and die at the same time

Bild från 2009

Nu ligger det snö på backen, äntligen. Och på taken och träden och gungställningarna. Förhoppningsvis stannar den kvar den här gången också. Det är nästan så att det liksom är för sent för att man vill ha snö, men jag menar vi är ju tekniskt sett bara halvvägs genom vintern så än så länge är det okej. Och hade det blivit en vinter utan ordentlig snö har jag gråtit. Nej, men jag hade blivit ledsen, för är det någonting jag älskar med att bo i Sverige är det för våra årstider. Det går rykten om att det ska bli minus 15 nästa vecka... det låter ju mysigt. KALLT. Men som sagt, är det vinter så ska det banne mig vara vinter, så jag är nöjd ändå.
Men bara för att vintern verkar sätta igång på riktigt till slut kommer den säkert stanna kvar till april. Det är inte riktigt lika roligt, för då är det faktiskt halvvägs in på våren och då ska det banne mig vara vår. För vår är den bästa årstiden har jag kommit fram till efter många års reflektion över frågan.

Nu ska jag tvinga mina fingrar att knappa in den sista filmanalysen som är av Det Sjunde Inseglet och sedan kasta iväg den till gulläraren Göran. Jag kommer sakna honom men jag kommer verkligen inte sakna filmanalyserna.

Om en timme kommer dessutom mamma hem med bananer så jag kan tillaga världens godaste milkshake.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0