Andy Warhol måste vara en av historiens coolaste personer

Läser hans filosofi för tillfället och blir galet fascinerad. Inte för att han tilltalar mig precis, han ser ganska knäppt på världen ibland, men vissa tankar är bara så klockrent formulerade. Andra är bara humoristiskt fina.

"När jag gjorde mitt självporträtt utelämnade jag alla finnar för det bör man göra. Finnar är ett tillfälligt tillstånd och de har ingenting att göra med hur man egentligen ser ut."

"Roliga människor är de enda jag någonsin blir riktigt intresserad av, för så fort någon inte är rolig, tråkar de ut mig."

"Sex är nostalgi efter den tid då man ville vara med om det, ibland. Sex är nostalgi efter sex."

"Man borde förälska sig med slutna ögon. Blunda helt enkelt. Kika inte."

"Den bästa kärleken är att-inte-tänka-på-det-kärlek."

Andy Warhols filosofi
(Från A till B och tillbaka igen)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0