Artisttips: Paloma Faith

"Hjärtat blir bara osäkert när vi försöker diskutera och styra det. Hjärtat har alltid rätt, jag låter det styra."
-Cimon Lundberg

Jag har haft en galet underbar helg med garderobstress, inlärning av rudbecklokaler, smältande glasskartonger, barnkonfirmationer, cykelturer, orkesterservice, skrattsalvor, basgångar och knäppa västergötlänningar. RUM-festivalen i stan var mer gemenskapande än förra året och mina konfirmander var så fina. Förhoppningsvis har man lyckats inspirera någon av dom lite grann iallafall.

Det blev inga finurliga formuleringar idag.
Tröttheten är överhängande.

Men jag vet att jag längtar till den dagen jag har tid att sjunka ner i alla böcker som väntar i garderoben på min uppmärksamhet. Och så längtar jag lite till nästa år redan nu. Fast mest av allt längtar jag till imorgon när resten av mitt liv tar fart.

2012-05-13 @ 23:36:06 Memoarer Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0